dilluns, 7 d’abril del 2014

Abril, aguas mil

Surto a caminar. El verd dels camps se m'obre al meu davant. Núvols negres avancen cap a mi. Decidida, no frenaré el pas. Em cordo l'impermeable i em poso la caputxa. La meva fidel companya, al meu costat, ensuma les plantes endevinant els moviments dels visitants més recents, seguint els rastres de fragments de vida: la guineu assedegada buscava aigua, un conill mascle fugia d'un tret; la farigola conserva el frec d'una ploma de perdiu. Amb un “anem” ella deixa la interminable investigació per recordar que tenim un objectiu. Avancem, o no arribarem.
Per fer camí, avui, haurem de posar tota l'energia. La pressa ve amb l'aire que frega la cara. Aire d'aigua. La llum és groga i fa caliu als arbres i al romaní ja florit. Amb passes decidides avanço amb la temptació de mirar darrera. No tornaré, no encara. “Ja no em fa por” i com si m'haguessin sentit, com per comprovar-ho, cauen unes gotes grosses, espaiades.
Ens mirem. Continuem?
Van caient amb fermesa, cada cop més seguides, mentre caminem amb passes  més ràpides. Sé que no tornaré a veure aquesta bellesa exacta mai més. Potser millors, potser no tan esplèndides; m'impregno del moment. L'eufòria m'embriaga i ja no vull tornar, no vull arribar, només caminar i caminar on els pensaments es pentinen per a no turmentar-me més. Un somriure se'm dibuixa a la cara.
Ja hem arribat. M'acosto per prémer l'aixeta, si avui tenim sort hi rajarà aigua. Ni gota. No hi fa res, obrirem la boca mirant el cel.
La tornada ens mulla i sota les bambes surten bombolles cridaneres. Fem via en una barreja de plaer i esforç. Per agafar forces...
...una tassa de te amb un pastís de xocolata...
...la Mala sonant amb trempera...
...una abraçada forta...
...les cares dels qui estimo...
Un, dos, molts.
I m'has vingut tu, tu i tu. I enmig del camí m'he aturat. L'aigua s'ha anat estancant i m'ha anat pujant les cames, fins a la cintura, per les aixelles, fins al coll. Amb el temps us he perdut i no us sé trobar. Enyoro arribar a l'ànima xerrant del que ens passa d'aquella manera tan femenina...
Perdre amistats és perdre un braç.
Però em queda l'altre i nedant com puc arribo a casa on tot és perfecte per a ser feliç.
Em manca molt però tinc el tresor més gran del món: el meu amor.

4 comentaris:

  1. -La vida és plena de petites coses apassionants, vives. La teva mirada de dona, mirada d'escriptora ho descriu a la perfecció inclòs "el teu tresor.
    Bona nit.

    ResponElimina
  2. Diuen els que han perdut una extremitat que continuen sentint el dolor o les pessigolles allà on no hi és (la cama, el braç...). Així també em passa a mi (penso que a tothom): continuo voler "tocar" l'amistat desapareguda, però no hi és. Però la sento "allà", on falta un tros de "cos". Ben present.

    ResponElimina
  3. Gràcies per les vostres paraules tan ben lligades. La descripció de la pèrdua de l'extremitat recull a la perfecció el sentiment que se sent.

    Sou de les persones amb qui xerrant s'arriba a l'ànima.

    ResponElimina
  4. La pluja ho té, això, un sobtat adonar-se que alguna cosa important ja no ni és. En els casos feliços, són distàncies que es poden recuperar, amb un correu, un missatge, un skype. Fins i tot un pla esbojarrat de trobar-se el juliol d'aquí a dos anys al Marroc! Però hi ha persones que van marxar per sempre.

    A mi m'agrada pensar que la pluja me'ls porta de tornada, perquè no m'oblidi de com érem. De com era jo...

    Felicitats per l'escrit: colpidor.

    ResponElimina